Warszawa, 29 marca 2013 r. – Sympozjum Świata Telekomunikacji i Mediów przyznało Złotą Antenę firmie Orange za kampanię z udziałem Serca i Rozumu. To już 9 wyróżnienie zdobyte przez format kreatywny wymyślony przez agencję Publicis.
Serce i Rozum to pomysł kreatywny stworzony przez agencję Publicis, który zmienił wizerunek TP SA i na trwałe zadomowił się w kulturze masowej. Przygody pary sympatycznych bohaterów są śledzone przez miliony widzów, a ich błyskotliwe dialogi weszły do powszechnego użycia. Miarą odniesionego sukcesu są wyniki osiągane przez TP SA i Orange, nagrody zdobywane w kolejnych prestiżowych konkursach marketingowych (9 wyróżnień, w tym Grand Prix Effie 2011) oraz ciągle rosnąca popularność. Profil Serca i Rozumu na Facebooku śledzi ponad 1.8 mln internautów, a maskotki bohaterów osiągały na aukcjach internetowych cenę kilkuset złotych.„Koncepcję Serca i Rozum przedstawiliśmy Klientowi w 2010 roku. Było to kolejne podejście do stworzenia długodystansowego formatu reklamowego dla nieco zakurzonej marki TP. W tym czasie TP postawiła silny akcent na rozrywkę: telewizja i Internet wszak temu służą. Para sympatycznych postaci miała dostarczać konsumentowi tej wiedzy sama stanowiąc równocześnie źródło rozrywki. Klient szybko dostrzegł potencjalną siłę tego formatu i po krótkich badaniach zatwierdził przygotowanie kampanii, pomimo, że koncepcja była w bardzo wczesnym stadium rozwoju, a Serce i Rozum nie wyglądali jeszcze tak, jak dzisiaj”. – powiedział Marek Gargała, CEO agencji Publicis
„Świat wokół nas odbieramy emocjami i rozumem. Nie inaczej jest z markami. To, jak je postrzegamy, jest wypadkową czynników racjonalnych i emocjonalnych. Chcieliśmy stworzyć kampanię, która z jednej strony, odwołując się do rozumu, sprzeda produkty TP SA, a z drugiej strony, przemawiając do uczuć, zmieni nienajlepszy wizerunek marki i przekona odbiorców, że Telekomunikacja Polska da się lubić. Tak powstały postaci Serca i Rozumu, reprezentujące dwie strony ludzkiej natury, i idea kampanii ‘czy kierujesz się sercem czy rozumem, wybierz ofertę TP’”. – powiedział Adam Miecznikowski, Chief Strategy Officer agencji Publicis i dodał: „Ponownie okazało się, że humor w reklamie to potężna broń. Każda kreacja z udziałem Serca i Rozumu to świetny skecz, z pełnymi humoru dialogami, ciętymi ripostami i wpadającymi w ucho powiedzeniami, precyzyjnie i przekonująco przedstawiająca ofertę Telekomunikacji Polskiej.”
Serce i Rozum to jeden z najczęściej nagradzanych formatów kreatywnych ostatnich lat w Polsce. Kampanie z udziałem popularnych bohaterów zdobywały laury w 9 konkursach:
1. Złote Anteny 2013 – promocja produktów i usług z udziałem Serca i Rozumu przez Orange
2. Polski Konkurs Reklamy KTR 2012 Srebro za kampanię „Serce i Rozum” (kategoria: kampania) (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
3. Polski Konkurs Reklamy KTR 2012 Brąz za kampanię „Serce i Rozum” pt. „Potrójna Filtracja” dla TP (kategoria radio) (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
4. Polski Konkurs Reklamy KTR 2012 Srebro za kampanię „Serce i Rozum” pt.”Oczy” dla TP (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
5. Polski Konkurs Reklamy KTR 2012, Srebro za kampanię „Serce i Rozum” pt. „Sherlock” dla TP (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
6. Polski Konkurs Reklamy KTR 2012, Brąz za kampanię „Serce i Rozum” pt. „Drogówka” przygotowaną dla TP (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
7. Effie Awards 2011 – Grand Prix dla kampanii „Serca i Rozumu" dla TP „Dociekliwe Serce" (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
8. Polski Konkurs Reklamy KTR 2011; Srebro (złota nie przyznano) w kategorii „Kampanie” dla „Serce i Rozum” formatu zrealizowanego dla TP (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
9. Polski Konkurs Reklamy KTR 2011; Srebro w kategorii „Viral Marketing” za
kampanię „Pieprz i Sól” (Zespół: Monika Zaręba – Account Supervisor; Anna Kubeł – Account Manager; Monika Kamińska – Senior Copywriter; Karolina Czarnota – Senior Art Director; Aleksandra Kowalczyk – Producent)
Agencja Publicis współpracuje z Orange Polska od 3 lat. Jako twórca kultowego formatu Serce i Rozum stworzyła setki reklam drukowanych oraz ponad 35 spotów telewizyjnych
i 50 radiowych. Za kreatywność formatu Publicis zdobył 7 nagród KTR, a za skuteczność został nagrodzony w 2011 roku w konkursie EFFIE zdobywając Grand Prix.
Więcej informacji udziela:
Monika Zaręba
Account Director
Publicis Poland
Tel.: +48 (22) 319 36 14
e-mail: monika.zareba@publicis.pl
***
Publicis Sp. z o.o. to jedna z największych i najbardziej utytułowanych agencji reklamowych w Polsce. W ostatnim czasie zdobyła trzy statuetki w konkursie Effie 2012. Rok wcześniej zdobyła Grand Prix Effie 2011 i Brąz na największym międzynarodowym festiwalu kreatywnym Cannes Lions a Media i Marketing Polska uznał ją za Agencją Dobrego Formatu roku 2011. Publicis należy do największej w Europie i czwartej na świecie grupy komunikacji marketingowej Publicis Groupe zatrudniającej 43 000 osób w 104 krajach. Agencja Publicis obsługuje w Polsce m.in. takich klientów, jak: L’Oréal Polska, Telekomunikacja Polska S.A./Orange, Procter & Gamble, Sanofi, Nestle, BNP Paribas oraz Renault.
Link do strony artykułu: https://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/serce-i-rozum-ze-zlota-antena